Info:
Pegas modern a fost un model de succes in SUA (nu stiu daca a fost facuta legal (cu licenta) la noi sau nu. Tind sa cred ca nu). Modelul a fost produs de Schwinn si se chema Sting-Ray. Mai am si eu un cadru prin pod pe la tara (pegas, evident :))
Citez:
“The original Sting-Ray, widely considered the most popular bicycle of all time, was first introduced in 1963 during the muscle car craze and remained on the market until 1982. More than 1 million bikes were sold in 1968 alone. Whether it was California, Wisconsin or New York, there were teenagers on every corner tricking out their banana seat Sting-Rays with headlights, mirrors, wheelie bars and other accessories to make each bike unique. Any kid not lucky enough to have a Sting-Ray certainly dreamed of owning one.”
salut.Mai tine-ti minte jocul ala cu dacii si romanii . Era o tabla si in fiecare parte era castelul si se juca pe patratele mii se pare ca , cu zarul. Daca mai are cineva asa ceva sa puna o poza. 😀
Dar de celebra bicicleta ruseasca “semicursiera” Sputnik isi mai aminteste cineva? Tin minte cand eram mic si nu ajungeam la pedale si eram nevoit sa pedalez pe sub cadru :)))
La Pegas Practic ii se spunea si Camping fiind cu cadru pliabil si era cu cateva sute mai scump (parca 1400 lei)decat cel cu sea lunga de fapt tot timpul ma intrebasem ce fel de Pegas am .Prin ’76 eram mandru posesor al unui Pegas galben cu sea lunga, neagra, foarte neobisnuit la aceea vreme cand pe piata erau majoritatea portocalii cu seaua alba:).Destul de recent prin peregrinarile vietii am realizat faptul ca bucuria aceea era de fapt un brad cel mai sigur “imprumutat” in “dulcele” stil comunisto-securist de pe la alte popoare.Cum a mentionat si Ailioiu cum a aparut acest brand in SUA la fel si in Australia acest model a purtat numele de Malvern Star-Dragster exact pe aceeasi perioada cu acelasi mare succes.
Doamne, ce amintiri! Am avut si eu una galbena, seaua schimbata cu una normala. Suporta absolut tot bicicleta aceea, derapari, cazaturi, absolut tot. Înca ma oftic când îmi aduc aminte ca ne-au furat-o din pivnita!
La pegas modern i se spunea pegas cu coarne sau 1200 pentru ca pretul era de 1230 si in ultimul timp ajunsese la 1350 de lei.Cauciucul din spate era 20/2,25 si era competibil si pentru minimobra.Mai era bicicleta Pionoer,Pegas chemping care costa 1550 si era pliabila,Tohan iar in ultimii ani intrase pe piata semicursierele rusesti Sputnik,ce vremuri…
Malvern Star-Dragster de care spuneti voi avea cadrul de sus dublat iar in misloc avea schimbator de viteza.Deci pegas modern a fost doar in parte copiat iar daca nu ma insel prin 1985 au disparut de pe piata cauciucurile si camerele pt pegasurile astea,tin minte marimea 20/1.75 la cel pliabil iar la cel cu coarne 20/2,25 care era si la minimobrele alea cu pedale daca mai tineti minte.
Diferenta dintre pegas practic si chemping era porbagajul din spate.Pegas chemping avea porbagajul din teava si era masiv iar la practic era din sirma groasa.
Nu pot sa nu observ pozitia total nenaturala in care proprietarul si-a reglat ghidonul Pegasului Practic. Era o nebunie atunci cu ghidoanele aplecate mult spre directia de mers. Acum coarnele aplecate inainte s-au transformat in pozitia smechereasca la volan, cu spatarul lasat pe spate, o mana in “varful volanului” si cotul pe cotiera.
Info:
Pegas modern a fost un model de succes in SUA (nu stiu daca a fost facuta legal (cu licenta) la noi sau nu. Tind sa cred ca nu). Modelul a fost produs de Schwinn si se chema Sting-Ray. Mai am si eu un cadru prin pod pe la tara (pegas, evident :))
Citez:
“The original Sting-Ray, widely considered the most popular bicycle of all time, was first introduced in 1963 during the muscle car craze and remained on the market until 1982. More than 1 million bikes were sold in 1968 alone. Whether it was California, Wisconsin or New York, there were teenagers on every corner tricking out their banana seat Sting-Rays with headlights, mirrors, wheelie bars and other accessories to make each bike unique. Any kid not lucky enough to have a Sting-Ray certainly dreamed of owning one.”
Ma trec fiorii… am avut una asemanatoare pe galben! dar parca era pegas kent!!! Cea mai tare bicicleta!
salut.Mai tine-ti minte jocul ala cu dacii si romanii . Era o tabla si in fiecare parte era castelul si se juca pe patratele mii se pare ca , cu zarul. Daca mai are cineva asa ceva sa puna o poza. 😀
Ms
Dar de celebra bicicleta ruseasca “semicursiera” Sputnik isi mai aminteste cineva? Tin minte cand eram mic si nu ajungeam la pedale si eram nevoit sa pedalez pe sub cadru :)))
http://images.okazii.ro/auctions/2009/06/05/238786100-194730-500_500.jpg
La Pegas Practic ii se spunea si Camping fiind cu cadru pliabil si era cu cateva sute mai scump (parca 1400 lei)decat cel cu sea lunga de fapt tot timpul ma intrebasem ce fel de Pegas am .Prin ’76 eram mandru posesor al unui Pegas galben cu sea lunga, neagra, foarte neobisnuit la aceea vreme cand pe piata erau majoritatea portocalii cu seaua alba:).Destul de recent prin peregrinarile vietii am realizat faptul ca bucuria aceea era de fapt un brad cel mai sigur “imprumutat” in “dulcele” stil comunisto-securist de pe la alte popoare.Cum a mentionat si Ailioiu cum a aparut acest brand in SUA la fel si in Australia acest model a purtat numele de Malvern Star-Dragster exact pe aceeasi perioada cu acelasi mare succes.
Doamne, ce amintiri! Am avut si eu una galbena, seaua schimbata cu una normala. Suporta absolut tot bicicleta aceea, derapari, cazaturi, absolut tot. Înca ma oftic când îmi aduc aminte ca ne-au furat-o din pivnita!
eu aveam pegas robusta.intre cel modern si cel practic.cum ma uitam eu la pegasul practic cum se putea strange de la mijloc. eram fascinat :)))))
@Mojo Jojo
Am avut tata una pana ne-au furat-o…before 1989.
Un Pegas de vanzare? “modern”
La pegas modern i se spunea pegas cu coarne sau 1200 pentru ca pretul era de 1230 si in ultimul timp ajunsese la 1350 de lei.Cauciucul din spate era 20/2,25 si era competibil si pentru minimobra.Mai era bicicleta Pionoer,Pegas chemping care costa 1550 si era pliabila,Tohan iar in ultimii ani intrase pe piata semicursierele rusesti Sputnik,ce vremuri…
Malvern Star-Dragster de care spuneti voi avea cadrul de sus dublat iar in misloc avea schimbator de viteza.Deci pegas modern a fost doar in parte copiat iar daca nu ma insel prin 1985 au disparut de pe piata cauciucurile si camerele pt pegasurile astea,tin minte marimea 20/1.75 la cel pliabil iar la cel cu coarne 20/2,25 care era si la minimobrele alea cu pedale daca mai tineti minte.
Diferenta dintre pegas practic si chemping era porbagajul din spate.Pegas chemping avea porbagajul din teava si era masiv iar la practic era din sirma groasa.
Nu pot sa nu observ pozitia total nenaturala in care proprietarul si-a reglat ghidonul Pegasului Practic. Era o nebunie atunci cu ghidoanele aplecate mult spre directia de mers. Acum coarnele aplecate inainte s-au transformat in pozitia smechereasca la volan, cu spatarul lasat pe spate, o mana in “varful volanului” si cotul pe cotiera.
Pegas Modern, prima mea bicicleta 🙂