Home > Masini > Dacia Lastun

Dacia Lastun

postat pe 10.02.2007 de dustangel

dacia_lastun_8768546.jpg
Sa nu uitam de buburuza de la Timisoara, Dacia Lastun cu schimbator de viteze la mana :)

Masini

  1. Florin Cristescu
    February 10th, 2007 at 18:28 | #1

    Ulima data cand am vazut o dinasta era transformata in caruta de ocazie

  2. dustangel
    February 11th, 2007 at 23:03 | #2

    Denumita si Lastun, aceasta nu are comun cu firma din Colibasi decit numele, modelul fiind diferit conceput de cele ale UAP. In luna martie 1980, Ministerul Industriei Constructiilor de Masini a primit sarcina de a realiza un autoturism economic pentru transport urban, cu urmatoarele caracteristici: capacitatea 2+2 persoane, ( 2 adulti si 2 copii), viteza maxima 70 km/h, consum 2-3 l/100 km.

    A fost retinuta solutia de autoturism cu: caroserie tip coach – 2 usi, tractiunea in fata si motorul asezat transversal. Caroseria era alcatuita din rasini sintetice, ceea ce ii conferea o rezistenta la coroziune. Dupa incercari si teste s-a ajuns la motorul cu 2 cilindri raciti cu aer, 499 cmc, 22,5 CP, consum 3,3 l/100 km, viteza maxima 106 km/h. Organizarea fabricatiei Lastunului s-a facut la fosta intreprindere Tehnometal din Timisoara, devenita Intreprinderea de Autoturisme Timisoara. Masina a fost construita in serie foarte mica, dupa 1989 renuntindu-se la productie din cauza fiabilitatii scazute a autoturismului.

    Mai multe detalii aici: http://www.lastun.lx.ro/

  3. DaNu
    February 12th, 2007 at 09:12 | #3

    Mai era un banc legat de Lastun (zisa si Dacia 500) : Cica s-a inventat DACIA 1800, adica Dacia 1300 cu Lastun in portbagaj.

  4. Calin Rang
    February 15th, 2007 at 13:21 | #4

    Trebuia sa fie cu 3 roti, ca o masina de mic litraj britanica. In 1988 am mers cu Lastun, zis Last One :). Statui in spate port 45 la ghete si nu reuseam sa mai ies din ea in timp ce copchiii din bloc rideau de mine!!

  5. Adrian
    February 22nd, 2007 at 01:24 | #5

    Poate ma credeti nebun dar Lastunul chiar are potential.Dai o vopsea metalizata, un set de jante pe13 de aliaj si o folie neagra pe geamuri si gata e alta masina.Iar la cat dai pe o masinuta din asta iti mai raman bani sa faci si o mica nebunie!

  6. dustangel
    February 22nd, 2007 at 14:34 | #6

    nu zic nu, problemele cica ar fi de ordin tehnic. erau destul de prost facute. mie nu mi-ar place, e prea mica. as lua mai degraba o dacia 1300 si as schimba pana si motorul. din pacate nu am buget de jucarii asa mari si nici timp :)

  7. calin
    March 7th, 2007 at 13:05 | #7

    Copii eu sunt mos de 43 ani. Copilarit si facut vacante de la 0 la 14 ani in masina redegista WARTBURG1000. Sunt si azi impregnat de mirosul de motor in 2 timpi si zgomotul lui tipic. Mai e cineva asa? In Iasi am vazut ultima oara un W1000 mergind prin 2001. A mai vazut cineva din RO un W1000 mergind?

  8. mcris
    April 12th, 2007 at 04:56 | #8

    Dom’le, eu am circulat si cu Volga ruseasca d’aia mare si rotunda (cam ca masinile de’acuma) erau taxiuri in Bucuresti, dar am mers si cu una particulara, plus ca un coleg de gimnaziu avea (taica’su) una bleu, erau doar doua culoarea asta in romania.

  9. mcris
    April 12th, 2007 at 04:59 | #9

    Scuze ca n-am apasat Shift’u destul adineaori, dar acum mi-am mai amintit o chestie apropo de taxiuri: firma Perozzi avea la inceput niste Mercedesuri, am facut o comanda la tel. si mi-au trimis unul, tarif normal, a fost super.

  10. April 12th, 2007 at 20:43 | #10

    “… Dom’le, eu am circulat si cu Volga ruseasca d’aia mare si rotunda…”
    tare mi-e teama ca nu era volga, ci altceva mult mai “de soi”..si anume POBEDA!!!
    http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/Pobeda.jpg

    vad ca inca se mai gasesc poze 😉

  11. Malmoth
    April 12th, 2007 at 22:25 | #11
  12. calin
    April 13th, 2007 at 11:02 | #12

    Daca are cineva poza cu MASINA DE TAIAT LEMNE cu motor cu 1 piston trasa de 1 cal si transmisie cu curea sa mi trimita la calinakis@yahoo.com.
    mersi.

  13. dan
    April 13th, 2007 at 12:51 | #13

    Intamplator mi-aduc aminte de un omustean cu un asemenea agregat:) .In cel mai nefericit caz daca nu-ti trimite cineva poza poti cere relatii la riveranii de pe Sf.Andrei (aproape de vechea scoala de soferi).Era celebru prin zona ,el si calul .Cu putin noroc poate mai gasesti ceva urme.Oricum merita incercat ,pt o super poza “La Trecut”
    Bafta

  14. Said
    August 6th, 2007 at 13:23 | #14

    am o volga de vanzare

  15. September 30th, 2007 at 20:23 | #15

    lastunu o fost cea mai buna masina din toate timpurile

  16. February 7th, 2008 at 14:53 | #16

    am fost redirectionat aici, deci asta-i saitul despre masinuta minune de la Timisoara: http://www.lastun.org/

  17. calin batrinul
    February 8th, 2008 at 10:59 | #17

    Se exagereaza glumele rautacioase pe seama Lastunului.
    Stiati ca Trabantul mergea cu un motor initial gindit pt. motociclete si ca in proiectul original Trabant era un… triciclu?

  18. volga’s rebirth
    May 11th, 2008 at 02:29 | #18

    M-ar interesa o volga m21. Stie careva vreuna de vanzare in tara?

  19. Filip
    March 28th, 2009 at 02:57 | #19

    e de vanzare daca e …dati`mi un email Filipk1d@yahoo.com

  20. Anca
    January 7th, 2010 at 02:41 | #20

    Ce tot spuneti voi pe-aici!!! Concediile copilariei si plecatul la tara in vacante mi le-am petrecut intr-un trabant tembel care, in momentul cand plecam din fata blocului arata cam asa: o imensitate de portbagaj de ala de vinilin deasupra, maro-roscat, indesat full cu diverse valize, gentute si sacosele, deoarece caram bulendre cu noi de ziceai ca plecam pentru juma’ de an, portbagajul cu canistrele indesate pana in spatele banchetelor, cateva cutii de vin imbuteliat (pentru spagi, fireste), diverse pentru bunici (in special alimente) si in locul ramas liber 30 – 40 de volume diferite, care in proportie de 90% erau selectate pentru a acoperi lecturile suplimentare din vacanta de vara. Plus 3 – 4 culegeri de matematica si vreo 2-3 caiete.
    Inutil sa va explic despre bagajele care erau cu noi in masina…
    Si pusese tata vinilin si pe plafon, pe interior, ca sa fie mai estetic, doar ca nenii aia de la service il lipisera prost si cu economie la aracet, ca daca se-ncalzea mai tare facea burta si trebuia sa incercam (eu si soar-mea) sa-l lipim la loc cu mana…
    Apogeul a fost atins in 1989, eu avand 13 ani pe vremea aia si sora-mea 9, cand deveniseram amandoua destul de inaltoage si am mers in concediu si cu bunica materna, pe care am inghesuit-o tot drumul intre noi, de parca ea, saraca, avea vreo vina.
    Cat faceam de la Focsani la Patarlagele (la bunici, 130 de km aproximativ)? Vreo 4 ore, in cazul in care nu se paradeau bujiile si trebuia sa ne oprim aiurea de nenumarate ori pe drum.
    Pana la Calimanesti-Caciulata, faceam 2 zile (plecam dimineata din Focsani, ne opream in jur de 14.00 – 15.00) la rude la Ploiesti sau la prieteni la Targoviste, ramaneam peste noapte si plecam a doua zi in zori ca sa ajungem undeva in jur de 16.00 – 17.00 dupa-amiaza la destinatie. Ce nervi aveam pe vremea aia si eu si sora-mea! Tata saracul facea glume intr-o incercare nereusita de a inveseli atmosfera, mama ne dadea bomboane, napolitane si ciocolata special pastrate pentru drum si incerca biata sa ne atraga in jocuri de drumetie sa treaca timpul… iar noi stateam imbufnate si raspundeam rastit la orice incercare de-a lor.
    Tin minte si-acum numarul de la Trabant 1 – VN – 4516.

  21. Duduveche
    January 8th, 2010 at 09:30 | #21

    Daca vreti sa conduceti Lastun (printr un oras american) descarcati modificarea “Mamaia Vice” pt. jocul video “GTA Vice City”. Mai este Oltcit, Dacia 1300, Trabant, etc…

  1. No trackbacks yet.