Denumita si Lastun, aceasta nu are comun cu firma din Colibasi decit numele, modelul fiind diferit conceput de cele ale UAP. In luna martie 1980, Ministerul Industriei Constructiilor de Masini a primit sarcina de a realiza un autoturism economic pentru transport urban, cu urmatoarele caracteristici: capacitatea 2+2 persoane, ( 2 adulti si 2 copii), viteza maxima 70 km/h, consum 2-3 l/100 km.
A fost retinuta solutia de autoturism cu: caroserie tip coach – 2 usi, tractiunea in fata si motorul asezat transversal. Caroseria era alcatuita din rasini sintetice, ceea ce ii conferea o rezistenta la coroziune. Dupa incercari si teste s-a ajuns la motorul cu 2 cilindri raciti cu aer, 499 cmc, 22,5 CP, consum 3,3 l/100 km, viteza maxima 106 km/h. Organizarea fabricatiei Lastunului s-a facut la fosta intreprindere Tehnometal din Timisoara, devenita Intreprinderea de Autoturisme Timisoara. Masina a fost construita in serie foarte mica, dupa 1989 renuntindu-se la productie din cauza fiabilitatii scazute a autoturismului.
Trebuia sa fie cu 3 roti, ca o masina de mic litraj britanica. In 1988 am mers cu Lastun, zis Last One :). Statui in spate port 45 la ghete si nu reuseam sa mai ies din ea in timp ce copchiii din bloc rideau de mine!!
Poate ma credeti nebun dar Lastunul chiar are potential.Dai o vopsea metalizata, un set de jante pe13 de aliaj si o folie neagra pe geamuri si gata e alta masina.Iar la cat dai pe o masinuta din asta iti mai raman bani sa faci si o mica nebunie!
nu zic nu, problemele cica ar fi de ordin tehnic. erau destul de prost facute. mie nu mi-ar place, e prea mica. as lua mai degraba o dacia 1300 si as schimba pana si motorul. din pacate nu am buget de jucarii asa mari si nici timp ๐
Copii eu sunt mos de 43 ani. Copilarit si facut vacante de la 0 la 14 ani in masina redegista WARTBURG1000. Sunt si azi impregnat de mirosul de motor in 2 timpi si zgomotul lui tipic. Mai e cineva asa? In Iasi am vazut ultima oara un W1000 mergind prin 2001. A mai vazut cineva din RO un W1000 mergind?
Dom’le, eu am circulat si cu Volga ruseasca d’aia mare si rotunda (cam ca masinile de’acuma) erau taxiuri in Bucuresti, dar am mers si cu una particulara, plus ca un coleg de gimnaziu avea (taica’su) una bleu, erau doar doua culoarea asta in romania.
Scuze ca n-am apasat Shift’u destul adineaori, dar acum mi-am mai amintit o chestie apropo de taxiuri: firma Perozzi avea la inceput niste Mercedesuri, am facut o comanda la tel. si mi-au trimis unul, tarif normal, a fost super.
Intamplator mi-aduc aminte de un omustean cu un asemenea agregat:) .In cel mai nefericit caz daca nu-ti trimite cineva poza poti cere relatii la riveranii de pe Sf.Andrei (aproape de vechea scoala de soferi).Era celebru prin zona ,el si calul .Cu putin noroc poate mai gasesti ceva urme.Oricum merita incercat ,pt o super poza “La Trecut”
Bafta
Se exagereaza glumele rautacioase pe seama Lastunului.
Stiati ca Trabantul mergea cu un motor initial gindit pt. motociclete si ca in proiectul original Trabant era un… triciclu?
Ce tot spuneti voi pe-aici!!! Concediile copilariei si plecatul la tara in vacante mi le-am petrecut intr-un trabant tembel care, in momentul cand plecam din fata blocului arata cam asa: o imensitate de portbagaj de ala de vinilin deasupra, maro-roscat, indesat full cu diverse valize, gentute si sacosele, deoarece caram bulendre cu noi de ziceai ca plecam pentru juma’ de an, portbagajul cu canistrele indesate pana in spatele banchetelor, cateva cutii de vin imbuteliat (pentru spagi, fireste), diverse pentru bunici (in special alimente) si in locul ramas liber 30 – 40 de volume diferite, care in proportie de 90% erau selectate pentru a acoperi lecturile suplimentare din vacanta de vara. Plus 3 – 4 culegeri de matematica si vreo 2-3 caiete.
Inutil sa va explic despre bagajele care erau cu noi in masina…
Si pusese tata vinilin si pe plafon, pe interior, ca sa fie mai estetic, doar ca nenii aia de la service il lipisera prost si cu economie la aracet, ca daca se-ncalzea mai tare facea burta si trebuia sa incercam (eu si soar-mea) sa-l lipim la loc cu mana…
Apogeul a fost atins in 1989, eu avand 13 ani pe vremea aia si sora-mea 9, cand deveniseram amandoua destul de inaltoage si am mers in concediu si cu bunica materna, pe care am inghesuit-o tot drumul intre noi, de parca ea, saraca, avea vreo vina.
Cat faceam de la Focsani la Patarlagele (la bunici, 130 de km aproximativ)? Vreo 4 ore, in cazul in care nu se paradeau bujiile si trebuia sa ne oprim aiurea de nenumarate ori pe drum.
Pana la Calimanesti-Caciulata, faceam 2 zile (plecam dimineata din Focsani, ne opream in jur de 14.00 – 15.00) la rude la Ploiesti sau la prieteni la Targoviste, ramaneam peste noapte si plecam a doua zi in zori ca sa ajungem undeva in jur de 16.00 – 17.00 dupa-amiaza la destinatie. Ce nervi aveam pe vremea aia si eu si sora-mea! Tata saracul facea glume intr-o incercare nereusita de a inveseli atmosfera, mama ne dadea bomboane, napolitane si ciocolata special pastrate pentru drum si incerca biata sa ne atraga in jocuri de drumetie sa treaca timpul… iar noi stateam imbufnate si raspundeam rastit la orice incercare de-a lor.
Tin minte si-acum numarul de la Trabant 1 – VN – 4516.
Daca vreti sa conduceti Lastun (printr un oras american) descarcati modificarea “Mamaia Vice” pt. jocul video “GTA Vice City”. Mai este Oltcit, Dacia 1300, Trabant, etc…
Ulima data cand am vazut o dinasta era transformata in caruta de ocazie
Denumita si Lastun, aceasta nu are comun cu firma din Colibasi decit numele, modelul fiind diferit conceput de cele ale UAP. In luna martie 1980, Ministerul Industriei Constructiilor de Masini a primit sarcina de a realiza un autoturism economic pentru transport urban, cu urmatoarele caracteristici: capacitatea 2+2 persoane, ( 2 adulti si 2 copii), viteza maxima 70 km/h, consum 2-3 l/100 km.
A fost retinuta solutia de autoturism cu: caroserie tip coach – 2 usi, tractiunea in fata si motorul asezat transversal. Caroseria era alcatuita din rasini sintetice, ceea ce ii conferea o rezistenta la coroziune. Dupa incercari si teste s-a ajuns la motorul cu 2 cilindri raciti cu aer, 499 cmc, 22,5 CP, consum 3,3 l/100 km, viteza maxima 106 km/h. Organizarea fabricatiei Lastunului s-a facut la fosta intreprindere Tehnometal din Timisoara, devenita Intreprinderea de Autoturisme Timisoara. Masina a fost construita in serie foarte mica, dupa 1989 renuntindu-se la productie din cauza fiabilitatii scazute a autoturismului.
Mai multe detalii aici: http://www.lastun.lx.ro/
Mai era un banc legat de Lastun (zisa si Dacia 500) : Cica s-a inventat DACIA 1800, adica Dacia 1300 cu Lastun in portbagaj.
Trebuia sa fie cu 3 roti, ca o masina de mic litraj britanica. In 1988 am mers cu Lastun, zis Last One :). Statui in spate port 45 la ghete si nu reuseam sa mai ies din ea in timp ce copchiii din bloc rideau de mine!!
Poate ma credeti nebun dar Lastunul chiar are potential.Dai o vopsea metalizata, un set de jante pe13 de aliaj si o folie neagra pe geamuri si gata e alta masina.Iar la cat dai pe o masinuta din asta iti mai raman bani sa faci si o mica nebunie!
nu zic nu, problemele cica ar fi de ordin tehnic. erau destul de prost facute. mie nu mi-ar place, e prea mica. as lua mai degraba o dacia 1300 si as schimba pana si motorul. din pacate nu am buget de jucarii asa mari si nici timp ๐
Copii eu sunt mos de 43 ani. Copilarit si facut vacante de la 0 la 14 ani in masina redegista WARTBURG1000. Sunt si azi impregnat de mirosul de motor in 2 timpi si zgomotul lui tipic. Mai e cineva asa? In Iasi am vazut ultima oara un W1000 mergind prin 2001. A mai vazut cineva din RO un W1000 mergind?
Dom’le, eu am circulat si cu Volga ruseasca d’aia mare si rotunda (cam ca masinile de’acuma) erau taxiuri in Bucuresti, dar am mers si cu una particulara, plus ca un coleg de gimnaziu avea (taica’su) una bleu, erau doar doua culoarea asta in romania.
Scuze ca n-am apasat Shift’u destul adineaori, dar acum mi-am mai amintit o chestie apropo de taxiuri: firma Perozzi avea la inceput niste Mercedesuri, am facut o comanda la tel. si mi-au trimis unul, tarif normal, a fost super.
“… Domโle, eu am circulat si cu Volga ruseasca dโaia mare si rotunda…”
tare mi-e teama ca nu era volga, ci altceva mult mai “de soi”..si anume POBEDA!!!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/25/Pobeda.jpg
vad ca inca se mai gasesc poze ๐
Aruncati un ochi aici: http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=627
Daca are cineva poza cu MASINA DE TAIAT LEMNE cu motor cu 1 piston trasa de 1 cal si transmisie cu curea sa mi trimita la calinakis@yahoo.com.
mersi.
Intamplator mi-aduc aminte de un omustean cu un asemenea agregat:) .In cel mai nefericit caz daca nu-ti trimite cineva poza poti cere relatii la riveranii de pe Sf.Andrei (aproape de vechea scoala de soferi).Era celebru prin zona ,el si calul .Cu putin noroc poate mai gasesti ceva urme.Oricum merita incercat ,pt o super poza “La Trecut”
Bafta
am o volga de vanzare
lastunu o fost cea mai buna masina din toate timpurile
am fost redirectionat aici, deci asta-i saitul despre masinuta minune de la Timisoara: http://www.lastun.org/
Se exagereaza glumele rautacioase pe seama Lastunului.
Stiati ca Trabantul mergea cu un motor initial gindit pt. motociclete si ca in proiectul original Trabant era un… triciclu?
M-ar interesa o volga m21. Stie careva vreuna de vanzare in tara?
e de vanzare daca e …dati`mi un email Filipk1d@yahoo.com
Ce tot spuneti voi pe-aici!!! Concediile copilariei si plecatul la tara in vacante mi le-am petrecut intr-un trabant tembel care, in momentul cand plecam din fata blocului arata cam asa: o imensitate de portbagaj de ala de vinilin deasupra, maro-roscat, indesat full cu diverse valize, gentute si sacosele, deoarece caram bulendre cu noi de ziceai ca plecam pentru juma’ de an, portbagajul cu canistrele indesate pana in spatele banchetelor, cateva cutii de vin imbuteliat (pentru spagi, fireste), diverse pentru bunici (in special alimente) si in locul ramas liber 30 – 40 de volume diferite, care in proportie de 90% erau selectate pentru a acoperi lecturile suplimentare din vacanta de vara. Plus 3 – 4 culegeri de matematica si vreo 2-3 caiete.
Inutil sa va explic despre bagajele care erau cu noi in masina…
Si pusese tata vinilin si pe plafon, pe interior, ca sa fie mai estetic, doar ca nenii aia de la service il lipisera prost si cu economie la aracet, ca daca se-ncalzea mai tare facea burta si trebuia sa incercam (eu si soar-mea) sa-l lipim la loc cu mana…
Apogeul a fost atins in 1989, eu avand 13 ani pe vremea aia si sora-mea 9, cand deveniseram amandoua destul de inaltoage si am mers in concediu si cu bunica materna, pe care am inghesuit-o tot drumul intre noi, de parca ea, saraca, avea vreo vina.
Cat faceam de la Focsani la Patarlagele (la bunici, 130 de km aproximativ)? Vreo 4 ore, in cazul in care nu se paradeau bujiile si trebuia sa ne oprim aiurea de nenumarate ori pe drum.
Pana la Calimanesti-Caciulata, faceam 2 zile (plecam dimineata din Focsani, ne opream in jur de 14.00 – 15.00) la rude la Ploiesti sau la prieteni la Targoviste, ramaneam peste noapte si plecam a doua zi in zori ca sa ajungem undeva in jur de 16.00 – 17.00 dupa-amiaza la destinatie. Ce nervi aveam pe vremea aia si eu si sora-mea! Tata saracul facea glume intr-o incercare nereusita de a inveseli atmosfera, mama ne dadea bomboane, napolitane si ciocolata special pastrate pentru drum si incerca biata sa ne atraga in jocuri de drumetie sa treaca timpul… iar noi stateam imbufnate si raspundeam rastit la orice incercare de-a lor.
Tin minte si-acum numarul de la Trabant 1 – VN – 4516.
Daca vreti sa conduceti Lastun (printr un oras american) descarcati modificarea “Mamaia Vice” pt. jocul video “GTA Vice City”. Mai este Oltcit, Dacia 1300, Trabant, etc…