ITB
postat pe 23.12.2006 de color
UPDATE: intre timp linkul nu mai exista dar puteti gasi aici istoria RATB/ITB.
Pentru multe alte poze halucinante: http://www.ratb.ro/gallery.php
UPDATE: intre timp linkul nu mai exista dar puteti gasi aici istoria RATB/ITB.
Pentru multe alte poze halucinante: http://www.ratb.ro/gallery.php
TB… Amintiri placute. Autobuze cu butelii de gaz metan deasupra – celebrele “rachete” – era o statie de incarcare la capat la Basarab, alta la Piata Scanteii.
Eram la curent cu miscarile de linii, ce s-a mai infiintat, deviat, desfiintat (asta nu-mi placea deloc, a fost ca o lovitura cand am citit in ziar ca liniile 47 si 48 de pe Armata Poporului se desfiinteaza), stiam ce si pe unde circula, de ce circula asa, eram curios cum arata capatul nu stiu carei linii de tramvai, ce traseu are, etc. Urmaream ziarele “ca pe butelie” daca apare ceva, iar cand vedeam “De la ITB” era sarbatoare – am si acum taieturi din ziare, in jur de 100 (nu le-am numarat), despre infiintari, proiecte, devieri de trasee.
In fiecare vacanta de vara ma “scufundam” in studiul traseelor de transport in comun si le indexam (scriam) pe caiete studentesti, care din pacate nu s-au mai pastrat.
Linia 41 P-ta Scanteii – P-ta Crangasi si mai tarziu Pasaj Lujerului cu vagoane albastre cu usi pe ambele parti (V2B si V3B in limbaj de specialitate). Cand s-a inaugurat Pasajul Lujerului au pus vagoane Tatra, si apoi EP-urile modernizate in trenuri de cate trei vagoane.
Tramvaiele care circulau la Piata Unirii si pe Splai.
De ce draga COLOR pozele de pe siteul RATB sunt halucinante, poate vrei sa spui fascinante, chiar daca sunt sepia (ca asa au vrut aia).
Daca vreti sa va intoarceti in timp, puteti vedea mai jos poze care parca ar fi fost facute ieri si nu in 1973:
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1007
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=1023
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=70&start=1225
Iata inca un motiv de nostalgie:
http://media.tvr50.ro/video/44fee4fef3e4e_UN%20ZAMBET%20PE%2016%20MM.wmv
Ce-mi mai amintesc: autobuze articulate cu usi asimetrice (Ikarus) pe linia 314, Romanurile 112, autobuzele rosii si patratoase (IK4) de pe 105. la un moment dat aparusera niste sutobuze DAC articulate cu usi de IK 260 sau 280, pe linia 102 (acolo le-am vazut). Va mai amintiti trenurile de doua tramvaie articulate?
Si lista poate continua…
super linkul!!! de cind cautam asa ceva…
pentru “cunoscatori”
http://www.ratb.ro/showpic.php?cat=0&id=13
ati “calarit” capota motorului ??? sau v-ati “batut” sa stati pe locul din fatza, vis a vis de sofer???
si daca v-as spune ca am prins “in circulatie” respectivul
http://www.ratb.ro/showpic.php?cat=2&id=5 pe linia 4???
Vagoanele respective au circulat pana prin anii ’70
tip5.jpg
E cam off topic, am vrut sa pun o poza; stie cineva cum se foloseste WordPress si cum apar pozele?
Imagini color, fenomenale cu tramvaie din Bucuresti Galati, Braila si Iasi, troleibuzele din Constanta, aici http://tramways-romania1982.blogspot.com
Pozele sunt facute in anul 1982 de un englez – tramvaiele bucurestene sunt pavozate in cinstea zilei de 23 august.
Veti vedea linii si locuri acum disparute – tramvaie pe podul de tramvaie de la Mihai Voda, liniile 3, 22 si 32, vagoane vechi V58 pe 20 si 29… Piata Unirii cu Hala Traian.
Tramvaie Timis in Braila, in schema originala galbena cu dunga inchisa ce continea acronimul IJTL…
Vehicule aglomerate (tramvaie)…
Deja la pozele cu troleibuzele in centrul Constantei parca simt aerul sarat al marii si aud randunicile de mare printre cladiri…
Salut,
Iata care este povestea cu autobuzele DAC 117 cu usi de Ia Ikarus 280 : am vazut un singur vehicul, prin 1984. Circula pe linia 202, avand ca traseu Bd Ctin Salajan (astazi Grigorescu ; capatul era la intersectia cu Brancusi) – Vitan – Soseaua Berceni – IMGB ; circula numai in orele de varf de luni pina vineri.
DACul respectif era asa de vioi incit ma intreb daca nu cumva avea si motorul de la Ikarus 280… In plus du usi, i se mai grefase si cadranul multi-indicatoare de la bordul unui Ikarus 208 (acest aparat este vizibil la Ikarus 260 care circula astazi in Bucuresti : are un hexagon luminos “STOP” in centru, iar pe de laturi se afla diversele indicatoare : carburant, temperatura, etc). La DACul 117 despre care este vorba, acest cadran a fost montat pe panoul sting al bordului, sub clapele albe.
Am circulat cu vehicolul respectiv cel putin odata.
Fenomenal blogu englezului. La IS tram TATRA fura bagate in 1978 (“silentioasele”). Nu pot sa uit vreme de un an fura accidente grave ca vatmanii excitati de tehnologie le “forjau” mama-mama. Dupa care s-au bagat restrictii de viteza. Erau faine ca reuseau sa urce bd. Copou (panta de 15 grade). Ca fapt divers in IS avem calea de tramvai cu cea mai mare panta dintre orasele UE cu tramvaie: panta Padurii-Piata Chirila (pt. cine stie Iasul).
razvan_m, da corect la ambele puncte! iarna era ca lumea sa stai pe capota motorului din autobuzele Skoda ca era mai cald. Iar tramvaiele vechi cu doua vagoane se chema ca aveau doua clase, in primul vagon era tariful de 30 bani biletul, iar la al doilea 25 bani biletul! Plus ca aveau scari rabatabile care se lasau odata cu deschiderea usilor in statii. Eheheee…